viernes, 13 de febrero de 2015

El Dia Mundial de la Ràdio, Tarragona i el meu avi

Avui, divendres 13 de febrer, a part de ser un dia conegut per la mala sort en moltes cultures, celebrem el Dia Mundial de la Ràdio.


El meu avi per part de mare va treballar molts anys a Ràdio Tarragona així que he aprofitat aquest dia tan assenyalat per rebuscar al bagul dels records familiars i fer un post una mica més personal. He trobat correspondència, fotos i retalls de diari que la meva àvia Carmen va anar col·leccionant i que ara guarda amb estima la meva mare.

Com que l'avi i l'avia ja no hi són he hagut d'interrogar una mica a la mare. La mama m'explica que quan era petita i anava a veure al meu avi a la ràdio la locutora Lolita Sabin li feia un gest amb la mà a través del vidre perquè passés i li donava caramels. 

Més tard, quan la mare ja festejava amb el meu pare anaven tots dos a 'la discoteca', així li deien al espai on guardaven tots els discos que sonaven per la ràdio, i els deixaven gravar en una cinta les cançons de l'època que els agradaven.

La versió 1.0 de les actuals descàrregues il·legals. La meva mare riu i em diu que tenien permís per fer-ho. L'única manera que tenia d'escoltar música era a mitjançant la ràdio.

El Correo Catalan, 26 de març de 1969

Diari de Tarragona, dissabte 27 de maig de 1989

 

Postal amb fotos de Raymond de les noves instalacions dels estudios i oficines de la ràdio ubicada al carrer Hermanos Landa núm.21 (actual Carrer Unió). La Ràdio Tarragona de la R.E.M. tenia les següents característiques: potència 5 kquilovats, freqüència 1750 quilocicles, longitud d'onda 191'6 metres i emissora Monte de la Oliva.
 
El meu avi. Feia un horari de 14 a 20h i li tocava treballar molts caps de setmana i festius.
 
El meu avi i altres senyors. 13 de gener de 1960, Ràdio Tarragona

#RàdioTarragona #DiaMundialRàdio #Tarragona

No hay comentarios:

Publicar un comentario